Vilkår for aftalekunder
Vilkår
Disse vilkår for LANGELANDSLINJEN Bizz er gældende fra og med den 9. september 2024.
1.1 LANGELANDSLINJEN ejes og drives af Molslinjen A/S, Færgevej 7A, 8000 Aarhus C, CVR. 17 88 12 48. Enhver aftale med LANGELANDSLINJEN indgås således med Molslinjen A/S som modpart
1.2 En aftale om LANGELANDSLINJEN Bizz er en aftale mellem LANGELANDSLINJEN og en kunde om overførsel af et køretøj til specielle priser inden for vilkår beskrevet i afsnit 3.1
2.1 En ny aftale om LANGELANDSLINJEN Bizz indgås online på www.langelandslinjen.dk. Aftalegrundlaget er disse vilkår og en online aftale samt aktuel prisliste for LANGELANDSLINJEN Bizz. Gældende vilkår samt prisliste kan hentes på www.langelandslinjen.dk
2.2 Ved indgåelse af aftalen vælger kunden at- registrere nummeret på en eksisterende BroBizz fra LANGELANDSLINJENs bizz-udsteder BroBizz A/S som ønskes benyttet eller
- bestille en BroBizz hos BroBizz A/S på www.brobizz.com mod betaling af depositum og efterfølgende registrere sin BroBizz på aftalen hos LANGELANDSLINJEN på www.langelandslinjen.dk
2.3 Ved indgåelse af aftalen giver kunden sit samtykke til, at LANGELANDSLINJEN og BroBizz A/S udveksler oplysninger som beskrevet i følgende
- Fakturering og betaling ved anvendelse af BroBizz i forbindelse med rejser med LANGELANDSLINJEN, årsafgift og ikke rettidigt afbestilte rejser (no show) foregår via BroBizz A/S i henhold til de vilkår, som BroBizz A/S har opstillet
- LANGELANDSLINJEN modtager automatisk oplysninger fra BroBizz A/S om kunden, herunder navn, adresse, telefon, mobil og email-adresse
- LANGELANDSLINJEN udveksler opdateringer af oplysninger med BroBizz A/S medmindre du udskifter din BroBizz
- Har du fået en ny BroBizz aftale skal du blot logge ind på din aftale og ændre dine oplysninger, så det korrekte BroBizz-nummer er registreret
- LANGELANDSLINJEN videregiver alle nødvendige oplysninger til BroBizz A/S om kunden til brug for korrekt opkrævning af kunde for rejser med LANGELANDSLINJEN.
2.4 Kunde modtager bekræftelse med aftalenummer og adgangskode pr. email umiddelbart efter online registrering. Aftale er gyldig, når kunde modtager bekræftelse fra LANGELANDSLINJEN og fysisk er i besiddelse af den på aftalen registrerede BroBizz.
3.1 Vilkår for brug af aftalen
LANGELANDSLINJEN Bizz Standard gælder overførsel af en valgfri personbil (totalvægt 3.500 kg), inkl. 9 personer.LANGELANDSLINJEN Bizz Business gælder overførsel af valgfri personbil (totalvægt 3.500 kg) inkl. 9 personer. Aftalen giver pladsgaranti for personbil på færgen under normale trafikforhold ved check-in senest 15 min før planmæssig afgang.
LANGELANDSLINJEN Bizz 10 gælder overførsel af en valgfri personbil (totalvægt 3.500 kg, længde maks. 6 m) inkl. 9 personer. Der betales den samlede pris for 10 enkeltrejser ved første check-in for 12 måneder. Når de 10 enkeltrejser er benyttet, koster 11. og alle kommende rejser i den resterende periode det samme som et klip på 10-turskortet (på rejsetidspunktet). Ikke benyttede rejser kan ikke overføres efter periodens udløb. Forudbetalte ikke benyttede rejser kan ikke refunderes.
LANGELANDSLINJEN Bizz MC gælder overførsel af en valgfri MC inkl. 2 personer. Aftalen kan ikke benyttes ved rejse med sidevogn/anhænger.LANGELANDSLINJEN 40-TURSKORT er kun gældende for gående passagerer og er ikke personligt. Har en gyldighedsperiode på 12 måneder fra første rejse. Oprettes via kundens login på www.langelandslinjen.dk. Der betales den samlede pris for 40 rejser (1.800 kr. i år 2019) ved første check-in. Når de 40 rejser er opbrugt tilbydes kunden automatisk at forny med betaling af 40 nye ture på samme turkort. Det er ikke muligt at refundere når første rejse er foretaget.
3.2 Der skal bestilles plads via hjemmesiden www.langelandslinjen.dk/aftaler – log ind med mailadresse og adgangskode
3.3 Bizz kan kun benyttes til 1 køretøj pr. afgang. Kunden skal montere bizz indenfor i forruden på bil. Bizz skal placeres øverst i midten. Såfremt kunden ikke ønsker at køre med bizz i forruden hele tiden, skal den monteres inden der køres ind på havneområdet. Hvis bizz ikke medbringes, eller BroBizz-aftalen hos BroBizz A/S ikke er aktiv, kan LANGELANDSLINJEN Bizz aftalen ikke benyttes. Kunden må købe standardbillet, og har ikke efterfølgende mulighed for refusion.
3.4 Pris for overførsel fastsættes ud fra den til enhver tid gældende prisliste på afrejsedato, og opkræves sammen med den indeværende periodes første rejse.
3.5 Fakturering og betaling for rejser med BroBizz foregår efter check-in via BroBizz A/S.
3.6 Kunde accepterer at LANGELANDSLINJEN kan fotografere køretøjet ved check in.
3.7 Billetkontrol: Der udføres billetkontrol på rederiets færger. Hvis kunde ikke kan forevise gyldig rejsehjemmel og legitimation, når dette er påkrævet i henhold til vilkår, eller vilkår for brug af aftalen ikke er fulgt, udskrives kontrolafgift på kr. 750,00. Kontrolafgift skal betales sammen med ny gyldig billet.
4.1 De af kunden afgivne oplysninger, samt de oplysninger som LANGELANDSLINJEN får overført fra BroBizz A/S, anvendes til administration af LANGELANDSLINJEN Bizz produktet. Oplysningerne kan også anvendes til målretning af informationer og tilbud.
4.2 LANGELANDSLINJEN forbeholder sig ret til med almindelig post, email eller sms at sende generelle orienteringer til kunden, herunder trafikinformation fra LANGELANDSLINJEN.
4.3 LANGELANDSLINJEN vil, såfremt kunden har givet accept hertil, sende elektroniske nyhedsbreve og tilbudsmail til kunden på email og via sociale medier. Elektroniske nyhedsbreve og tilbudsmail omfatter såvel markedsføring af produkter solgt af LANGELANDSLINJEN som markedsføring af produkter fra BroBizz A/S.
4.4 Du har ret til indsigt i de personoplysninger, som LANGELANDSLINJEN behandler om dig. Du har også ret til at gøre indsigelse mod behandlingen og til at bede om, at urigtige eller vildledende oplysninger slettes eller berigtiges. Henvendelse kan ske via persondata@molslinjen.dk.
5.1 Kunden kan til enhver tid opsige aftalen med øjeblikkelig virkning. Opsigelse skal ske skriftligt. Opsigelse giver ikke kunden ret til forholdsmæssig refusion af årsafgift og/eller refusion af ikke benyttede forudbetalte rejser via BroBizz A/S.
5.2 Såfremt kunden tilbagekalder samtykket i punkt 2.3, udgør dette opsigelse af aftalen med øjeblikkelig virkning. Opsigelse giver ikke kunden ret til forholdsmæssig refusion af pris for Månedsaftale, årsafgift og/eller refusion af ikke benyttede forudbetalte rejser via BroBizz A/S.
5.3 Aftalen er gældende 12 måneder fra første rejsedato undtaget LANGELANDSLINJEN Bizz 10, som er gældende 12 måneder.
- Alle aftaler undtaget LANGELANDSLINJEN Bizz 10: Efter udløb af 12 måneders periode fornyes aftalen automatisk ved første rejse. En benyttelse efter udløb anses som fornyelse af aftalen for 12 måneder.
- LANGELANDSLINJEN Bizz 10: Efter udløb af 12 måneders periode fornyes aftalen automatisk ved første rejse. En benyttelse efter udløb anses som fornyelse af aftalen for 12 måneder.
5.4 Aftalen gælder, indtil den opsiges af en af parterne, dog senest ved udløb af Molslinjens besejlingskontrakt på overfarten Spodsbjerg - Tårs med LANGELANDSLINJEN. Opsigelse giver ikke kunden ret til forholdsmæssig refusion af pris for Månedsaftale, årsafgift og/eller refusion af forudbetalte ikke benyttede rejser via BroBizz A/S.
5.5 Aftalen ophører øjeblikkeligt, såfremt kunde misbruger eller forsøger at misbruge aftalen. Ophør giver ikke kunden ret til forholdsmæssig refusion af pris for Månedsaftale, årsafgift og/eller refusion af ikke benyttede forudbetalte rejser via BroBizz A/S.
5.6 Aftalen er uoverdragelig for kunden.
6.1 LANGELANDSLINJEN kan ændre aftalevilkår med en måneds varsel. Såfremt kunden ikke opsiger aftalen inden for denne måned betragtes dette som accept af de nye aftalevilkår. Varsling kan ske med almindelig post, email og sms.
7.1 Aftalen er undergivet dansk ret. Henvendelse til LANGELANDSLINJEN kan ske pr. email til kundeservice@langelandslinjen.dk eller skriftligt til LANGELANDSLINJEN, C/O Molslinjen A/S, Færgevej 7A, 8000 Aarhus C. I øvrigt henvises til www.langelandslinjen.dk for yderligere oplysninger.